maandag 9 juni 2014

Traveling : Berlin with school

heyhey,

Afgelopen week was ik met school naar Berlijn!! Vandaar dat we iets minder hebben gepost. Maar nu weer een  blog over wat ik allemaal heb gedaan in Berlijn. :) Berlijn is een hele leuke stad. Alleen is het helaas niet erg mooi om te zien, omdat het tijdens het einde van de tweede wereld oorlog voor een zeer groot deel is verwoest is alles heropgebouwd. Het grootste gedeelte van Berlijn is dus nieuw bouw en je ziet dat ze nog steeds druk aan het bouwen zijn, want je ziet overal wel hijskranen staan. Ook heb ik heel vaak in het voormalige Oost Berlijn het bekende Ampelman stoplicht gezien.

 




Dag 1: Onderweg naar Berlijn & Stadswandeling

Maandag ochtend vroeg vertrokken we met de bussen naar Berlijn. Bij een tussenstop kocht ik deze yummy fruit smoothie van Truefruits.

Vervolgens stopten we nog een keer bij de McDonald's. Lekker een bigmac en een colaatje ;). Want helaas de McKroket hebben ze niet in Duitsland :(


Daarna kwamen we aan bij ons hostel. Helaas heb ik geen goede foto's gemaakt in en bij het hostel. De naam van het hostel is Amstel house en ligt dicht bij het centrum van Berlijn. De U-bahn ligt op loopafstand van het hostel dus daar maakte we ook gebruik van :) We gingen een stadswandeling maken in de avond in de buurt van de gedächtniskirche, KaDeWe en Kurfüstendamm.






























Dag 2: Gebouwen bekijken & De rijksdag bezoeken.

In de ochtend gingen we eerst ontbijten bij het hostel. Daarna mochten we nog even naar de markthal die om de hoek van ons hostel was.                                                                                                                                                          


                  
De rest van de dag gingen we wandelen door Berlijn. We liepen langs de bekende gebouwen en plaatsen, de televisietoren, de rijksdag, de Brandenburger tor,  het holocaust monument en de plek waar de berlijnse muur stond.













Verder dronken we heerlijk Starbucks in het zonnetje op een terrasje. Door de stad stonden overal beren die vind ik zelf echt super cute. :) Ook zagen we nog dat er een tweede Primark filiaal binnenkort opent in Berlijn. 


        

In de avond gingen we naar de Rijksdag. Bovenin de koepel hadden we een prachtig uitzicht over Berlijn. :) Daarna gingen we nog naar het Sony center in de buurt van Potsdammer platz.




Dag 3 : Fietsen & Tropical Islands

In de ochtend ontbeten we weer in het hostel. Daarna gingen we een fiets tour doen door de stad. Het was wel grappig om mee te maken en we zijn langs veel mooie plaatsen in de stad geweest.

 



Na het fietsen gingen we zwemmen. Ongeveer zestig kilometer van de stad Berlijn staat het zwembad Tropical Islands. Het zwembad is heel groot. Er zijn twee grote zwembaden, verschillende glijbanen en een groot gedeelte tropisch bos. In het tropische bos zijn levende flamingo's, schattige tropische bloemetjes. 


Dag 4 : Street art & shoppen

De vierde en laatste dag gingen we eerst naar de wijk Kreuzberg. Hier is heel veel street art te zien. Het is heel gaaf om te zien hoe veel kunst er wel niet is op straat. Hier stond ook een stuk van de Berlijnse muur en voor de O2 arena staat een super schattig beertje. 



Hierna mochten we shoppen !! Een vriendin en ik zijn met de U-bahn naar de Schlossstrasse gegaan. Hier zitten heel veel leuke winkels zoals de Subdued, Hollister, Primark, Dunkin donuts en Brandy Melville. Over wat ik allemaal heb ik gekocht komt binnenkort een super leuk shoplog dus houd ons blog goed in de gaten!! ;) 


                                                                           



Ik heb super veel plezier gehad in Berlijn. Ik heb heel veel gezien en super veel foto's gemaakt. Als je veel over de tweede wereldoorlog en de tijd daarna ( Bijv. berlijnse muur) wilt weten en zien zou ik zeker naar Berlijn gaan. Maar ook als je veel van shoppen raad ik het zeker aan om naar Berlijn te gaan. Er zijn heel veel leuke winkels. Ben jij ooit naar Berlijn geweest? Of ben je van plan er binnenkort heen te gaan? Laat het me weten in de comments :)

XOXO

Cottoncandyblondies

EN: Last week I visited Berlin with school. It was an amazing week and I had very much fun. I have seen many famous buildings, The Reigstag, The Brandenbruger tor, the holocaust monument and the Berlin wall. The last day we were aloud to go shopping. Berlin has very much cute and lovely shops. They have a Brandy Melville, Hollister, Dunkin donuts, Subdued, Primark and Pull & Bear. I really love the city and I should definitely visit it. t

Geen opmerkingen:

Een reactie posten