donderdag 2 juni 2016

Lifestyle: Polette eyewear

heyhey!

Gisteren was ik even in Amsterdam. Op Instagram zag ik de laatste tijd veel (zonne)brillen van Polette. In Nederland zit er een winkel van Polette in de Kinkerstraat in Amsterdam en dus besloot ik een bezoekje te nemen aan deze winkel.



Polette is opgericht door de Fransman Pierre Wizman Zijn idee was om trendy brillen minder duur te maken. Daarom richtte hij Polette op. Doordat Polette geen gebruik maakt van tussenpartijen zoals groothandelaars en importeurs, is het mogelijk om de brillen goedkoper te maken voor de klanten en dat is natuurlijk zeer fijn. :) (meer hierover kun je natuurlijk vinden op de site van Polette.)


De winkel in Nederland is op dit moment de enigste winkel van Polette. De winkel bevindt zich op de Kinkerstraat 288.  Maar in de toekomst zullen er waarschijnlijk meer winkels openen in o.a. Lille, Parijs en misschien nog meer in Amsterdam! :)



Het concept van de Polette winkel werkt als volgt,  in de winkel zoek je een montuur uit en deze kun je vervolgens online gaan bestellen op de computers in de winkel. De brillen worden dus niet meteen in de winkel verkocht en je kunt je bril dus niet meteen mee naar huis nemen. De bril die je hebt besteld wordt ongeveer 2 weken later bij je thuis bezorgd.


Als je een bril op sterkte neemt kun je eerst gemakkelijk je sterkte laten meten. Maar als je gewoon een leuke zonnebril zoekt, dan hoef je dit natuurlijk niet te doen. :)


Ik ging vooral naar de winkel omdat ik benieuwd was naar de zonnebrillen. Polette verkoopt heel veel verschillende leuke zonnebrillen en dus is het best lastig om er eentje uit te kiezen. Als je nog niet kunt kiezen kun je daarom je bril natuurlijk ook gewoon thuis online bestellen.


Ik twijfel een beetje tussen de brillen op de onder staande foto. :) Welke vind jij het leukst?

1. Dean Purple (€ 39,99)
 2.  Orsay Pink (€ 24,99)
3. Kalleis Pink (€ 22,99)
4. Headline (€ 19,99)

De winkel van Polette vind ik erg leuk! Het interieur is erg minimalistisch, wat ik er erg mooi uit vindt zien. Verder vind ik het erg fijn dat je in de winkel even de brillen kunt passen. Het kan soms namelijk best lastig zijn om zomaar een bril online te bestellen aangezien je dan niet altijd zeker weet of de bril je leuk zal staan.


Wat vind jij van het concept van Polette? En heb je of wil je zelf graag een (zonne)bril van Polette? Laat het me weten in de reactie's hier beneden! :)

XoXo
Cottoncandyblondies

Follow us:
Instagram: @cottoncandyblondies ( https://www.instagram.com/cottoncandyblondies/ )
Youtube: CottoncandyblondiesNL ( https://www.youtube.com/channel/UCVTXI0s9rwJjq66CzHGO7JA )


2 opmerkingen: